Krämig Chiapudding

En otroligt enkel frukost eller ett mellanmål. Även fullt med Omega 3 vilket är toppen! En  frukost som håller dig mätt hela vägen till lunch. Tar inte mer än fem minuter att förbereda.   Ingredienser:  2 dl Växtbaserad mjölk 3 msk Chiafrön 1 tsk Agave (Valfritt) 1/2 tsk Vaniljpulver   Blanda ihop växtbaserad dryck med… Fortsätt läsa Krämig Chiapudding

Delikat Sushi

Sushi är otroligt gott och också ganska lätt att tillaga själv. Kan varieras i oändlighet för att passa just din smak. Det bästa är att den går faktiskt att äta dagen efter. Ingredienser: Nori ark (brukar finns på den asiatiska hyllan) 300 g Sushiris 2 msk Risvinäger 0,5 msk Salt 1,5 msk Socker 1 st… Fortsätt läsa Delikat Sushi

Underbara Hummus

Enkelt, gott och passar till nästan vad som helst. Den är så god att jag kan sitta och äta den med sked. Mums!!! Ingredienser:  ca 700 g Kikärter 2 klyftor Vitlök 2 tsk Sambal Oelek 6 msk Citronjuice 2,5 tsk Spiskummin 6 msk Olivolja 1,5 msk Tahini Salt Peppar Häll alla ingredienser i en matberedare… Fortsätt läsa Underbara Hummus

Lakritsexplosion 

Ett otroligt enkelt mellanmål eller en enkel efterrätt. Tar ungefär 20 minuter att göra om ens så lång tid. Ingredienser:  200 g (ca 20 st) urkärnade Dadlar 80 g Cashewnötter 50 g Solroskärnor Salt Lakritspulver   Ta ur kärnorna ur dadlarna. Häll i cashewnötterna. Häll i solroskärnorna och salta lite. Mixa, det kan vara en… Fortsätt läsa Lakritsexplosion 

Green Smoothie Dream

Det perfekta målet en varmare dag. Det är nästan som glass med den krämiga smaken men mer av en näringsbomb. Om du anser att den inte är söt nog går det att hälla på lite lönnsirap, honung eller liknande. Tar bara några minuter att göra!   Ingredienser: 1 handfull färsk spenat 50 g frysta Ärter… Fortsätt läsa Green Smoothie Dream

Färgglad Quinoabowl

En riktigt fräsch måltid som är lätt att göra. All topping kan anpassas till ens preferenser och varieras efter säsong. Många pluspoäng till rätten då den är färgglad och hur enkel som helst! Ingredienser:  Quinoa Grönsaksbuljong 1 st Morot 1/2 st Avokado 1/2 burk Majs Körsbärstomater Lime Salt Pumpakärnor   Koka upp vatten till quinoan… Fortsätt läsa Färgglad Quinoabowl